PRZEDŁUŻONY DEADLINE NA EUROPEAN SHORT PITCH

Trwa nabór na European Short Pitch, inicjatywy mającej na celu promocję produkcji filmów krótkometrażowych. Deadline na przesłanie swoich zgłoszeń został przedłużony i można aplikować jeszcze do 13 października.

Jednym z głównych celów European Short Pitch jest stworzenie europejskim reżyserom i producentom możliwości koprodukcji filmów krótkometrażowych. Obejmuje warsztaty scenariuszowe, forum koprodukcyjne oraz sesje online odbywające się pomiędzy spotkaniami. Do ESP zostanie zakwalifikowanych szesnastu twórców.

Warsztaty odbędą się od 8 do 14 stycznia 2018 roku na Malcie. Twórcy będą pracować w grupach i które przez pięć dni pod okiem tutorów będą rozwijać swoje projekty. W ramach warsztatów wezmą udział w sesjach one-to-one, spotkaniach grupowych czy wykładach.

Sesje online, które potrwają od połowy stycznia do końca lutego będą szansą do pracy nad scenariuszem i przygotowaniem materiałów, które będzie można wykorzystać na forum koprodukcyjnym. Opiekunowie zasugerują także nazwiska profesjonalistów, którzy mogą być pomocni w dalszej pracy nad filmem.

Forum koprodukcyjne potrwa od 22 do 25 marca 2018 roku  w Poznaniu jako część Poznan Industry Days na festiwalu Short Waves. 24 marca odbędzie się pitching, podczas którego projekty zostaną zaprezentowane zostaną gronu 55 specjalistów z branży krótkometrażowej – producentów, przedstawicieli instytucji finansujących produkcję filmów, dystrybutorów, itp. Dla najlepszych projektów przewidziano granty postprodukcyjne.

Projekty na ESP mogą zgłaszać europejscy reżyserzy i producenci w wieku od 18 do 35 lat pracujący na projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego o długości do 30 minut. Koszt udziału w pitchingu to 500 euro na projekt. Cena ta obejmuje także zakwaterowanie i koszty podróży.

Aby zgłosić chęć udziału w pitchingu, należy do 13 października 2017 przesłać organizatorom, na adres europeanshortpitch@nisimasa.com komplet dokumentów: wypełniony formularz zgłoszeniowy, CV reżysera i producenta, prezentację firmy produkcyjnej oraz materiał ‘work-in-progres’.

Bardziej szczegółowe informacje o pitchingu znaleźć można na stronie internetowej organizatorów.