ZGŁOŚ PROJEKT NA CROSS VIDEO DAYS
Do 16 marca można przesyłać swoje aplikacje na Cross Video Days – międzynarodowe targi, które odbędą się w czerwcu w Paryżu.
W 2015 roku będzie miała miejsce już szósta edycja Cross Video Days, targów przeznaczonych dla różnorodnych cyfrowych projektów. Do targów można zgłosić projekty w ośmiu różnych kategoriach: "kino i transmedia", "interaktywne dokumenty", "webseries i webfiction", "cross-medialne telewizyjne show", "interaktywna animacja", "młodzi i edukacja", "gry wideo" oraz "inne", dla pomysłów, których nie da się łatwo zaklasyfikować.
W ubiegłym roku zostało zgłoszonych ponad 500 projektów, z czego 58 zostało zakwalifikowanych do targów, a 21 wzięło udział w publicznym pitchingu dla profesjonalistów z branży mediowej. Podczas Cross Video Days 2014 twórcy wybranych projektów odbyli 500 spotkań z 60 przedstawicielami mediów tj. Tribeca, POV Digital, Youtube, Dailymotion, VICE, Channel 4, BBC, RAI educational, DR Denmark, ZDF, Arte, France Télévisions czy RTVE.
Misją Cross Video Days jest wspieranie międzynarodowej cyrkulacji projektów, a dzięki temu poszerzanie możliwości zdobycia zagranicznych partnerów finansowych i producentów. Współpraca z Le Marché du Film w Cannes daje szanse najlepszym projektom z kategorii Kino i transmedia na wzięcie udziału zarówno w Cross Video Days jak i Le Marché du Film w Cannes. W 2015 do grona partnerów dołączyły nowe instytucje: Power to the Pixel (Wielka Brytania), MIFA (Francja), Filmteractive (Polska), the Financing Forum for Kids Content (Szwecja) oraz I Doc Workshop (Szwajcaria) .
Uczestnicy targów będą mogli wziąć udział w spotkaniach „one-to-one” z przedstawicielami międzynarodowych kanałów telewizyjnych, nadawców on-line i funduszy filmowych, wykładach, sesjach pitchingowych, warsztatach i wystawach, a 20 najlepszy projektów zostanie publicznie pokazanych na targach.
Zgłoszenia Cross Video Days są bezpłatne. W przypadku niezakwalifikowania projektu, można zgłosić się do trwającego pół dnia „speed datingu” z przedstawicielami komisji selekcyjnej, podczas którego rozmowy trwają od 5 do 15 minut. Koszt udziału wynosi 240 euro.
Formularz aplikacyjny można znaleźć tutaj. Nabór trwa do 16 marca.