THEATRUM MAGICUM
THEATRUM MAGICUM opowiada o występie iluzjonisty na deskach łańcuckiego teatru w końcu XVIII w. (realia czasowe traktowane są mocno umownie). Można w nim łatwo rozpoznać trzy postacie: Kasandra z „Parad“ hrabiego Jana Potockiego, Georges’a Mélièsa z jego własnych filmów oraz wielkiego osiemnastowiecznego blagiera barona Münchhausena, jakiego znamy z filmu Karela Zemana i ilustracji Gustave’a Doré. Scenariusz zawiera aluzje do pisarstwa Potockiego, prehistorii kina i niemych filmów, ale THEATRUM MAGICUM nie będzie wymagał od widza specjalnej erudycji. Powinien być tym, czym w istocie jest każde widowisko iluzjonistyczne – zabawnym, zadziwiającym spektaklem.
- GATUNEK:
- fabularny
- KRAJ PRODUKCJI:
- Poland
- CZAS TRWANIA:
- 25'
- ROK PRODUKCJI:
- 2017
- REŻYSERIA:
- Marcin Giżycki
- SCENARIUSZ:
- Marcin Giżycki
- OPERATOR:
- Zbigniew Kotecki
- MUZYKA:
- Sławomir Szudrowicz, Kordian Lewandowski
- PRODUCENT:
- Fundacja Kultury Rozruch, Black Dwarf Production
Marcin Giżycki »
Historyk sztuki i filmu, krytyk, reżyser, fotograf. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych „Animator” w Poznaniu. Był profesorem w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach, a obecnie jest profesorem w Polsko-Japońskiej Akademii Technik komputerowych w Warszawie. Od 1988 r. związany jest z amerykańską uczelnią Rhode Island School of Design w Providence (USA). W latach 1979-1981by redaktorem naczelnym kwartalnika „Animafilm” – organu Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Filmu Animowanego ASIFA. Pracował też w redakcjach „Literatury” i „Projektu”. Jest autorem kilku książek, m.in. „Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej dwudziestolecia międzywojennego” (1996), “Nie tylko Disney. Rzecz o filmie animowanym” (2000), „Koniec i co dalej? Szkice o postmodernizmie, sztuce współczesnej i końcu wieku” (2001), „Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku” (2002) i „Wenders do domu” (2006). Zrealizował m.in. następujące filmy: "Providence to ja! Opowieść o H. P. Lovecrafcie i jego mieście” (1997), "Wyspa Jana Lenicy" (1998); „Podróże Daniela Szczechury” (2005), „Sycylijska Pchła” (2008), „Alfred Schreyer z Drohobycza” (2010), „Aquatura” (2010), „AE” (2011), „Kinefaktura” (2012), „FFF1” (2013), „Magiczne życie. Opowieść o American Magic¬-Lantern Theater” (2014), „Watch Your Thoughts” (2015), „Mono Canne” (2015), "Sto[ne]s" (2015), "Monument" (2016), "Stone Story" (2016), "Theatrum Magicum" (2017).
NA FESTIWALACH:
- Arte Non Stop Festival, (konkurs)
- 37th Black Maria Film Festival 2018, USA, (Jury’s Choice Award)
- Festival Internacional de Cine Santa Cruz, Argentina, 2017 (Best Experimental Short Film)
- Flickers’ International Rhode Island Film Festival, USA, 2017 (konkurs)
- Action on Film Festival, USA, 2017 (Silver Sava for Best Short, Silver Sava for Best Cinematography)
- The Budapest Short International Film Festival, Hungary, 2017 (konkurs)
- Blue Danube Film Festival, Hungary, 2017 (konkurs)
- Short Long World Festival, Argentina, 2017 (Jury Honor Mention)
- 2nd Sacramento Underground Film & Arts Festival, USA, 2017 (konkurs)
- Cinalfama Lisbon International Film Awards, Portugal, 2018 (konkurs)
- Findecoin - International Short Film Independent Festival, Venezuela, 2018 (konkurs)
- Festival Internacional De Cine Del Imperio Inca Lima, Peru, 2018 (konkurs)
- 2nd Best Fiction Film Festival, USA, 2018 (Audience Award, Special Mention)
- 12th River Film Festival, Italy, 2018 (konkurs)
- Marin County International Festival of Short Film & Video, USA, 2018 (konkurs)
- JellyFest, USA, 2019 (konkurs)