OSTATNIE DNI NABORU NA EUROPEAN SHORT PITCH 2019

Jeszcze tylko kilka dni można zgłaszać swoje projekty na European Short Pitch, inicjatywy mającej na celu promocję produkcji filmów krótkometrażowych. Swoje zgłoszenia można przesyłać do 30 września.

Jednym z głównych celów European Short Pitch jest stworzenie europejskim reżyserom i producentom możliwości koprodukcji filmów krótkometrażowych. Obejmuje warsztaty scenariuszowe, forum koprodukcyjne oraz sesje online odbywające się pomiędzy spotkaniami. Do ESP zostanie zakwalifikowanych szesnastu twórców.

Warsztaty odbędą się od 7 do 13 stycznia 2019 roku w jednym z europejskich krajów. Twórcy będą pracować w grupach i które przez pięć dni pod okiem tutorów będą rozwijać swoje projekty. W ramach warsztatów wezmą udział w sesjach one-to-one, spotkaniach grupowych czy wykładach.

Sesje online, które potrwają od połowy stycznia do marca będą szansą do pracy nad scenariuszem i przygotowaniem materiałów, które będzie można wykorzystać na forum koprodukcyjnym. Opiekunowie zasugerują także nazwiska profesjonalistów, którzy mogą być pomocni w dalszej pracy nad filmem.

Forum koprodukcyjne potrwa od 13 do 17 marca 2019 roku (miejsce forum zostanie ogłoszone w najbliższym czasie). 16 marca odbędzie się pitching, podczas którego projekty zostaną zaprezentowane zostaną gronu 55 specjalistów z branży krótkometrażowej – producentów, przedstawicieli instytucji finansujących produkcję filmów, dystrybutorów, itp. Dla najlepszych projektów przewidziano granty postprodukcyjne.

Projekty na ESP mogą zgłaszać europejscy reżyserzy i producenci w wieku od 18 do 35 lat pracujący na projektem filmu fabularnego, dokumentalnego lub animowanego o długości do 30 minut. Koszt udziału w pitchingu to 650 euro na projekt. Cena ta obejmuje także zakwaterowanie i koszty podróży.

Aby zgłosić chęć udziału w pitchingu, należy do 30 września 2018 przesłać organizatorom, na adres europeanshortpitch@nisimasa.com komplet dokumentów: wypełniony formularz zgłoszeniowy, CV reżysera i producenta, prezentację firmy produkcyjnej oraz materiał ‘work-in-progres’.

Bardziej szczegółowe informacje o pitchingu znaleźć można na stronie internetowej organizatorów.